donderdag 20 november 2014

panorama view

Heey mensen ik wijk van mijn vaste patroon af omdat het gewoon niet bij te houden is, school is te veel dus jaaaa...

Iedereen (of tenminste bijna iedereen) heeft wel eens: 'wauw wat is dit een mooi uitzicht'. of gewoon een ver uitzicht of een mooie lucht. dat geeft een ultiem geluks-gevoel maar veel  mensen (zoals ik) vinden dat soort dingen niet snel mooi en hebben dan dat gevoel niet (wat je ook uit andere dingen kan halen maarja). nu ben ik erachter gekomen hoe je het een stuk mooier kan maken: maak een panorama foto.

Met maak een panorama foto bedoel ik niet dat je stil moet gaan staan je  mobiel te voorschijn moet halen en dan letterlijk een panorama foto maken. Ik bedoel dat je in je hoofd een panorama foto creĆ«ert. Het is niet heel moeilijk, maar als je oefent is het wel steeds mooier.
Je proeert met je ogen afzonderlijk van elkaar zo ver mogelijk naar buiten te kijken. dit lukt natuurlijk niet helemaal maar zover je kan is goed genoeg. Probeer het nu eens.
En merktje je dat je niet meer 1 ding scherp zag en de rest vervaagd maar dat het allemaal even scherp was? en merkte je dat je in plaats van door een foto van 4:3 maar door een foto van 10:3. waarschijnlijk zit je niet buiten voor de computer dus je hebt nu nog niet het wauw gevoel maar als je dit doet bij een uitgestrekt landschap is dit beeld echt wonderbaarlijk mooi!!

Groetjes Maud,

P.S. Elke maandag heb ik nu filosofie dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn als ik de dingen die we daar bespreken in een bericht doe maar dan natuurlijk wel op mijn eigen manier. (niet Soofs manier)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten