donderdag 20 november 2014

zelf sinterklaas gedicht/surprise maken


Sinterklaas komt eraan en dat betekent surprises. En bij elke surprise is het leuk om een gedicht bij te doen.
Daarom heb ik een kort testje en wat tips om je gedicht te maken. Natuurlijk kan je ook een helemaal kant en klaar gedicht maar dat is niet leuk voor degene die je surprise ontvangt.


Eerst het testje:
@  Ik begin een week van te voren met mijn surprise maken.
#    Ik begin 2 of meer weken van te voren met mijn surprise maken.
$    Ik begin 7 of minder dagen van te voren met mijn surprise maken.

#   Ik vind het leuk om aan mijn surprise te werken.
$   Ik doe alleen surprises omdat het moet.
@ Ik maak mijn surprise echt voor de ander zelf beleef ik er niet veel lol aan..

$   Ik besteed rond 1 uur in mijn surprise.
@ Ik besteed rond de 2 uur aan mijn surprise.
#   Ik besteed rond de 3/ 4 uur aan mijn surprise.

#    Ik verzamel het hele jaar al dingen die misschien bruikbaar zijn voor surprise.
@  Vlak voordat we lootjes gaan trekken verzamel ik dingen voor mijn surprise.
$    Ik maak een surprise van de dingen die we in huis hebben en verzamel niks.

Meeste $:
Wat jouw betreft koop je of type je een bericht over van het internet, die surprise hoeft van jou niet perse.
Probeer iets creatiever te zijn en gebruik internet maar voor de helft.

Meeste @:
Jij maakt vaak een gedicht die veel standaard zinnen bevat maar gelukkig ook met wat persoonlijke dingen. Surprises maken is wel een gedoe maar zolang jij geen stapels huiswerk hebt vind jij het wel oké.

Meeste #
Natuurlijk gaan we lootjes trekken!! Jij vind het hartstikke leuk om een surprise te maken en degene die jouw surprise krijgt is dan ook altijd blij.

En tenslotte nog wat tips:
Als je geen inspiratie hebt neem dan (een paar) zinnen over van deze site.
Gebruik een rijmwoordenboek voor je gedicht (dit is de link)
Verstop (als je diegene kent) wat inside jokes in de/het surprise/gedicht.
Vraag je ouders om te helpen.
Begin op tijd!!
Schijf op het lootje welke chocolade smaak je wilt
En schrijf op het lootje als je gitaar speelt hoeveel snaren een gitaar heeft!! (Ik heb nog nooit een gitaar met 6 snaren gekregen en heb al 3 keer een gitaar gekregen).
Als je een surprise zoals voetbal, hockeystick of gitaar al heel vaak gekregen schrijf dan op dat je dat niet wilt!!

Dat was het zo'n beetje,
Veel suc6,
XX-Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten