zaterdag 8 december 2012

receptjes

heey
weer een paar lekkere recepten!!!:

Mini Recepten 2
Glazuur

Smelt 2 el hazelnootpasta en 25 g chocolade op een zacht vuurtje. Meng goed. Laat 5 min afkoelen.


Snelle Truffels

Smelt 100g chocolade en 4 el chocolade-hazelnootpasta op een zacht vuurtje. Roer door en zet 1 uur in de koelkast. Maak balletjes met behulp van een theelepel. Rol de balletjes door wat hagelslag. Leg de truffels in papieren vormpjes. Bewaar de truffels in de koelkast.

Chocoladelasagne:

Kook 50g grote, holle pastabuisjes in ongezouten water. Smelt op een zacht vuurtje 150g pure chocolade, 60g chocolade met pralinevulling en 20g boter. Scheid 1 ei. Meng de dooier met de chocolade. Klop het eiwit stijf en spatel het door het mengsel. Leg bakpapier in een schotel. Leg er afwisselende lagen chocolade en pasta op. Eindig met een laag chocolade. Laat hard worden in de koelkast, ontvorm en snijd in stukken.

Bonte minipizza’s

Verwarm de oven voo op 210c. Snijd vier cirkels uit een portie pizzadeeg. Breng 5cl room aan de kook, doe er 40g chocolade bij, haal de pan van het vuur, dek af en laat 5 minuten smelten. Roer daarna door. Voeg 1 ei toe en roer opnieuw. Giet de chocolademassa op de pizzabodems, maar laat de randen onbedekt. Bak in 15 minuten goudbruin. Laat afkoelen en werk af met kleurige snoepjes.
dat word bakken in de kerstvakantie!!!
alsjeblieft: reageer geef ons reacties!!! ik heb echt heel lang getwijfeld wat ik zou plaatsen want maud had gister of eergister al een recept geplaatst maar ik kon echt niks anders verzinnen... ik wil misschien een paar werkstuk/spreekbeurt tips gaan plaatsen maar  ik twijfel dus aub geef reacties!!! daar hebben we echt iets aan dus doe dat
groetjes
soof


dit bericht is eigenlijk een tijd geleden gepost maar ik post het opnieuw omdat we al een lange tijd geen receptjes meer hebben gedaan en ik deze erg leuk vind

groets
maud
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten