zondag 13 april 2014

search engine: oftewel google

heey,
ik had laatst met eamy een gesprek dat ging over zoek mashines en hoeveel het er zijn, en jet zijn er inderdaad erg veel en ik snap niet waarom bedrijven er een maken want toch iedereen gebruikt google, toch?!


ik zal er eens een paar opnoemen:
  • bing
  • yahoo!
  • start page
  • DuckDuckGo
  • ecosia.com
  • ixquick
  • google
  • exalead
en er zijn er nog veel meer.
het is mij echt een raadsel waarom invredesnaam bedrijven zo hun best doen terwijl ze weten dat het geen succes word ik bedoel: jullie hebben waarschijnlijk vand de helft hiervan de naam nog niet gehoord.
en ik weet ook niet waarom (als je er van overtuigt bent dat je zoekmashine een succes word) dat je hem dan DuckDuckGo noemt. sorry hoor maar dit is toch een van de stomste namen die je kunt bedenken!!! (doe dan tenminste KeverKeverGo ;)  )
en ze zeggen dat ecosia een duurzame zoekmashine  is maar wat houd dat in ?!
ik heb dus even gezocht wat dat inhoud en dit vond ik:

Search the web,
save the environment

Ecosia is a search engine that donates 80% of its income to a tree planting program in Brazil. By searching with Ecosia you can help the environment for free. Give it a try! 

en hier de nederlandse vertaling:
Ecosia.com is een zoek mashine die 80% van zijn incomen doneert aan een bomen plant progamma in Brazillie. Als je zoekt met Ecosia can je de omgeving gratis helpen. probeer het eens!

eigenlijk vind ik dit een best goed initiatief  hiervan van begrijp ik het doel wel maar de rest ?????

ik hoop dat jullie Ecosia.com ook eens gaan proberen.
groeties maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten