dinsdag 8 juli 2014

Looking for Alaska review (spoiler free)

Eey!

Ik heb vakantie!
Gosh dat duurde lang, maar okay (okay) ik heb gisteravond Looking for Alaska van John Green uitgelezen en ik had niks beters om over te schrijven dus hier is de review.
*spoiler free I will dubble check*

Basis info:
Naam: Looking for Alaska
Schrijver: the one and only John Green
Hoofdpersonen: Pudge(Miles), the Colonel en Alaska Young
< Cover die ik heb










Ik heb dit boek in het engels gelezen dus er zullen wat engelse termen en namen instaan.

Samenvatting: 
Het begint allemaal 136 dagen "before" Miles will opnieuw starten. Hij had een verschrikkelijk leven, zonder vrienden en niemand (behalve twee mensen die 2 minuten bleven) op zijn afscheidsfeest kwam. Hij gaat naar een soort van kostschool (boarding school in het engels) waar zijn vader vroeger ook op heeft gezeten, en  zijn vader vertelt er allemaal geweldige verhalen over. Miles is verschrikkelijk geïnteresseerd in laatste woorden van beroemde mensen. Hij weet er verrassend veel uit zijn hoofd. Op zijn eerste dag bij "Culver Creek" (zijn school) ontmoet hij zijn "roommate" the Colonel. The Colonel benoemd Miles tot Pudge.  The Colonel stelt hem voor aan Alaska. Wacht even ik zal het even quoteen: "I barely heard him because the hottest girl in all of human history was standing before me in cutoff jeans and a peach tank top." Dat is dus Alaska Young. Ze gaan samen roken en halen geniale pranks uit maar dan komt after, and let's just quote this too: "Nothing is ever the same."

Mijn mening:
Dit is een geniaal boek, niet bestemd voor mensen onder de twaalf. Ennnn ja het is van John Green dus verwacht je iets anders dan geweldig? Ik niet in iedergeval. John Green kan echt geniaal goed schrijven en ik moet dit boek echt een keer opnieuw lezen met pen en papier in mijn hand want op elke bladzijde staat wel een goede quote. Soms is zelfs een hele bladzijde een geweldige quote. Dit boek kan niet Paper Towns of Tfios overtreffen maar het komt dicht in de buurt. Zeker een aanrader, vooral voor mensen die niet veel lezen. Het boek is niet super heftig, maar natuurlijk kan John Green het niet laten om (mini spoiler sorrysorrysorry)in iedergeval 1 character dood te maken. De "background story" van Alaska is ook niet om over te lachen, ook al is de rest van wat ze zegt dat meestal wel. Dit is een boek dat je redelijk snel kan uitlezen ik heb deze gelezen in ongeveer 5 dagen in de toets week. Dus dat kan natuurlijk sneller als je niet zoveel toetsen hebt om voor te leren.

Tips om door dit boek heen te komen:
- After is redelijk heftig, maar je raad nooit wat er komt behalve als je de laatste bladzijde voor after hebt gelezen.
- Alaska is geniaal
- Dit is John Green, hij kan je keihard laten lachen en huilen in een hoofdstuk

Dat was het een beetje!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden.
Moet ik nog een review maken over Fangirl van Rainbow Rowel? Check in iedergeval die van Dianne hier .

Keep smiling!
Bye
X
Soof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten