dinsdag 6 mei 2014

woorden


heey allemaal,
ik heb net het bericht van Soof gelezen, en ik kreeg een idee door wat zij had gescheven 'dat de meest normale dingen toch heel mooi kunnen zijn' en ik moest toen ook denken aan woorden, -woorden zijn dan niet altijd even 'mooi' of je kan het niet eens zo beschijven- woorden vaak best veel en je hebt het zo snel gezegd en het is ook erg makkelijk om te zeggen.


Woorden maken zoveel uit, of er nog meer gebeurt of iemand ziek word of zelfs of iemand dood gaat.
Dit klinkt wel heel erg heftig maar als iemand doodziek in het ziekenhuis ligt en de dokters gebruiken geen woorden dan zou die patient dood gaan. Ook als iemand van je familie ziek is weet je dat je niet gedag mag kussen, maar zonder woorden zou niemand daarvoor kunnen waarschuwen waardoor je ziek kan raken. En het eerste voorbeeld dat ik gaf is een heel alledaagse die zonder dat je hete merkt vaak voorkomt, bijvoorbeeld mijn moeder vroeg me net of ik in de woonkamer zat, ik zij nee waardoor zij niet verder vroeg maar waarschijnlijk had ze dan iets extra gevraagd waardoor er nog een actie zou komen. Kortom woorden maken veel uit. Ook voor je gevoelens als iemand scheld of beledigd kan dat soms heel hard aankomen, maar het kan ook positief als je iets aardigs zegt kan het dat de ander de hele dag daar vrolijk van is.


xx- maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten