maandag 23 juni 2014

Divergent serie review

Heeeeeeyy

Ik ben net klaar met het lezen van Allegiant, en ik ben ziek dus ik dacht: why not another review?
Dus ja, hier is de review van de Divergent serie.
Net zoals met de vorige review ga ik dit bericht tienduizend keer nalezen zodat er GEEN spoilers in zitten, ik ben geen pansycake ( :P )


General info:
Boeken: Divergent, Insurgent, Allegiant
Schrijfster: Veronica Roth
Hoofdpersonen: Tris, Four (ik doe niet aan spoilers(voor de fans))
< Covers








Ook deze boeken heb ik in het Engels gelezen. Zoals ik in de Paper Towns review al zei: het is je eigen keus, meestal is het boek in de oorspronkelijke taal beter. Ik stoor me vooral aan de titels in het Nederlands, en als je ze in het Nederlands leest(of hebt gelezen) zal je nooit begrijpen waarom want ik spoil niet.

Dit is een science fiction boek, sommige mensen zeggen dat het op de Hunger Games lijkt. Maar geloof die mensen niet. Ja, er is een 16 jarig meisje in de hoofdrol. Maar daar houd het ook echt op.

Dit verhaal gaat over Beatrice, die in een stad woont die is verdeeld in "Factions". Candor, de "honest". Abnegation, de "selfless". Dauntless, de "brave". Amity, de "peacefull". En Erudite, de "smart". Beatrice groeit op in Abnegation. Maar bij haar choosing ceremony, waar ze mag kiezen in welke faction ze verder gaat leven, kiest ze voor een andere. En veranderd ze haar naam in Tris.

Dat was een heeeeele korte samenvatting van Divergent.

En dat was het ook een beetje

Keep smiling :D

Bye
X
Soof

2 opmerkingen:

  1. Wait wait wait wait. You FINISHED Allegiant?! Didn't it freaking BREAK your heart?!

    BeantwoordenVerwijderen