maandag 16 juni 2014

Paper towns review

Heey

Heeeeel lang geleden toen ik de review van tfios er op zette had ik jullie een paper towns review beloof. En dat ben ik een soort van vergeten... Maaaaaaaar ik ga hm nu schrijven ook al heb ik dat boek al lang uit. :P
Ik zal er op letten dat ik GEEN spoilers er in zet. Ik lees dit bericht 10x voor jullie na zodat er geen spoilers inzitten. Ik heb wel in scene gequote maar die geeft niks weg. Ook heb ik wat tips om het einde van dit boek te overleven...

Okay general info:

Naam: Paper towns
Schrijver: John Green
< Cover die ik heb
Hoofdpersonen: Quetin, Margo Roth Spiegelman, Ben, Radar en Lacey.

Ik moet echt opletten dat ik niet in het engels ga schrijven want ik heb hem in het engels gelezen.
Ik raad aan om alle John Green boeken in het engels te lezen, omdat er echt heel veel quotes instaan die het best in het engels overkomen.
Maar dat is heel persoonlijk, en je moet zelf weten in welke taal je het boek leest.

But let's begin!:
Quentin is verliefd op Margo Roth Spiegelman(Margo's naam word heel vaak helemaal geschreven daarom haar 2de en achternaam er ook bij.) En sinds ze samen een dode man in het park hadden gevonden op hun negende spreekt Margo niet meer met hem. Tot ze op een totaal normale avond in hun senior year verschijnt bij zijn raam. quoting from the book(in het engels):
" 'I need your car,' she explained.
'I don't have a car,' I said, which was something of a sore point for me.
'Well, I need your mom's car.'
'You have your own car,' i pointed out.
Margo puffed out her cheeks and sighed. 'Right but the thing is that my parents have taken the keys to my car and locked them inside a safe, which they put under their bed, and Myrna Mountweazel' - who was her dog- 'is sleeping inside their room. And Myrna Mountwezelf has a freaking aneurysm whenever she catches sight of me. I mean, I could toatally sneak in there and steal the safe an crack it and get my keys out and drive away, but the thing is that it's not even worth trying because Myrna Mountwezel is just going to bark like crazy if I so much as crack open the door. So like I said, I need a car. Also, I need you to drive it, because I have to do eleven things tonight, and at least five of them involve a getaway man.'

Uhm ja... Dus ze gaan samen die elf dingen doen. Dat is echt grappig, maar de volgende ochtend is Margo er niet. En de dag daarna ook niet. En die dag daarna ook niet. Dus Quentin word bezorgd. Dan gaat hij haar zoeken en dan beleefd hij allemaal avondturen!

Dit is waarschijnlijk mijn favoriete boek van John Green. Tuurlijk tfios is amazing. Maar iets in paper towns spreekt mij iets meer aan. Ik denk dat het komt omdat ik mezelf wel een heeeeeel klein beetje zie in Margo Roth Spiegelman. Maarja.

Hier wat tips om het einde te overleven:
1. Word niet te excited voor het einde en hoe het gaat aflopen.(heel moeilijk maar probeer het)
2. Lees dit niet voordat je gaat slapen, je blijft de hele nacht denken aan het einde. (eigen ervaring)
3. Lees het einde net voordat je iets gaat doen, zodat je er niet heel erg aan denkt.
4. Word niet agressief en ga niet met het boek gooien, je wil het namelijk waarschijnlijk nog een keer lezen(eigen ervaring)
5. John Green is heel goed in de levens vernietigen van de lezers. Bereid je dus maar voor.

Dat was mijn Paper Towns review!
Het is echt een geweldig boek en jullie moeten het ECHT lezen!

Doegg
X
Soof

1 opmerking:

  1. ik heb papertowns in het nederlands omdat john zei dat ie dan grappiger was xD

    BeantwoordenVerwijderen