woensdag 1 oktober 2014

Maud's appelspecialiteit (recept)

Heeeey!!

Levensverhaal:
lang lang geleden, toen Soofje nog een klein meisje was. Ging ze een keer bij Maudje logeren. Na het eten (wat heel lekker was) had Maud een idee. Ze liet mij zien hoe ik Maud's appelspecialiteit moest maken. En sindsdien is mijn heeeeeeeeele leven veranderd (no joking nothing really happened, but it was pretty amazing) duuuus vandaag ben ik zo lief om jullie te leren hoe je Maud's appelspecialiteit moet maken!!!!
yaayyyy

So here we go:
Wat heb je nodig:
- een appelboor
- een schil mesje
- basterd suiker
- kanneel
- boter
- een bakje
AND LAST BUT NOT LEAST: - een appel **supriseee**


Het eerste wat je doet is je appel schillen.
(dit is btw Mauds hand ik heb niet zulke lange nagels)










Tweede: je boort een gat met de appel boor, zodat het klokhuis uit de appel komt.
Als je geen appelboor hebt kan je het ook doen met een schil mesje. Dan moet je gewoon snijden om het klokhuis heen. Het is heel moeilijk uit tel eggen maar ik hoop dat je  weet wat ik bedoel...




Dan snijd je een klein stukje van de boter af, dit kan je ook met gewone boter doen. Maar bakboter is iets makkelijker.






Stop de boter naar de onderkant van het gat in je appel, zodat het helemaal dicht zit.








Stop wat suiker in het gat en over de bovenkant van de appel.
Dit hoeft niet veel te zijn, je kan zelf de hoeveelheid kiezen.








Strooi er dan wat kaneel erover heen.











Stop het dan in de magnetron, voor ongeveer 30 seconden.
Kijk dan of de boter al helemaal is gesmolten, zo niet doe het dan nog even in de magnetron.








Snij de appel door het midden want dat is het makkelijkste eten en TADAAAAAAA.









Tip:
Je kan er nog een beetje kaneel overheen doen, want dat is lekkerder :P










Dat was het!!!!!

Dagdag!!
X
Soof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten