donderdag 20 maart 2014

songteksten

heey ik luister de laatste tijd best veel muziek en ik begin eindelijk de songteksten te verstaan!!
en ik vind dat zoveel songteksten zo'n versschikkelijk mooie tekst hebben ook nederlandse liedjes (die ik natuurlijk al kon verstaan)

 bijvoorbeeld "Ik zou het zo weer overdoen" een super mooie songtekst al houd ik niet echt van het nummer de tekst vind ik echt mooi.
ook "mag ik dan bij jou" vind ik een mooie songtekst echt het mooiste nummer ever ik moest bijna huilen:'). de hele tekst is zo mooi en in tegenstelling tot "ik zou het zo weer overdoen" vind ik dit nummer wel de goede swing (swong swang!?) hebben maar de engelse vrolijke liedjes zoals "happy" vind ik ook heel leuk.

"ordinary love" is ook echt een heel mooi nummer maar als je naar een songtekst luister vind je altijd wel iets moois want daar zijn ze toch voor gemaakt?
oke nu ik er iets beter overnadenk bedenk ik me dat house nummers niet echt een mooie tekst hebben of leuk het gaat dan vooral om de hardebastoon die je hoort, waar je lekker op kunt springen/dansen en voorde rest niet heel bijzonder zijn.

ik vind het verschrikkelijk knap (I know eigendunk!!!) van mezelf dat ik zo'n lang artikel schijf over songteksten maar nu gaat het hele artikel dus niet meer helemaal over songteksten :)

en nu weer verder met songteksten ik ga nu de songtekst van "mag ik dan bij jou" kopiëren van een site en hier weer plakken grapjee, maar dat is wel wat ik eigenlijk altijd doe maar ik schrijf het nooit op, want zo'n hele tekst gaan opschrijven is mij iets te veel werk als je ook gewoon op eeen paar knopjes moet drukken. 
oh trouwens ik bedenk me net dat dit nummer nóg mooier is met de muziek dus
en met de voice kids was er ook een meisje die dit leidje zong ik vind dit ook echt een mooie versie:



oke ik denk dat jullie wel weten wat ik het mooiste nummer vind maar ik blijf toch meer van engelstalig houden.

baaibaaikoejevlaai,
xx-maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten